7 Oca 2010

92.dosya : DOĞRU SÖZE NE DENİR…



Mihrac Ural
23 Hziran 2009


İtirafçı Engin Erkiner diyor ki:


"özgüven? Sonuçta bana bir şey yapamazlar, diye düşünüyordum. Neden? Çünkü ben büyük işler yapmış bir insanım. Tarihten bunları silmek mümkün değildir. " ("insan eserini yıpratmamalı" yazısı)



Doğru söze ne denir?



İşte Engin Erkiner'in tarihi eseri;



“Emniyet kuvvetlerine yardım maksadıyla yakalandığım günün akşamı ve onu takip eden günde aşağıda sıralayacağım evleri bulmaları bakımından polise yardım ettim” (Engin Erkiner İfadesi, s:16)



20 sayfalık polis ifadesiyle itirafçı olan bir adamın yaptığını tarihte hiç kimse silemez; bir örgütü bile istisnasız her şeyiyle polise teslim etmiş, adres, isim, sempatizan, yönetici, kurum ev, malzeme ama her şeyi, hayalleri bile, olası eylemleri ve olası eylemcileri bile vermiş bir adımın eserini tarihte kimse silemez. Doğru söz buna denir işte...



İnsanda utanma yoksa, o insana söylenecek bir sözde olmaz. Tartışmaları noktaladık, bayramdan sonra şeker yok.