1 Mar 2011

İNSAN MI ? AYRI VARLIK MI ? (224.DOSYA)

Bir yazı üzerine Ali parti adlı arkadaşın yaptığı yorum.


224.DOSYA


Ali Parti
27 Şubat 2011




“İnsan mı? Ayrı Varlık mı? / Ali İhsan SAGMEN
7 Ocak 2011 par Genelce /  
Dans
A.İhsan Sagmen, Makaleye koyulan cevap aşağıda.



Ali İhsan Sağmen, uzun uzun tarih anlatmış, Aklı 1974-80 döneminden kalan bir tarzla ilkel komünalden başlamış. İliklerine kadar işlemiş bir türlü aşamadığı tepkilerini şahıs merkezli yaklaşımıyla ifada etmeye çalışmış. Bunu gizlemek istemiş ama becerememiş. Yani Kendini anlatmış.

Kişinin toplumsal bir varlık olup olmadığını sorgulamak ayrı bir şey. Kinle birilerini eleştirme adına çocukça satırlar arkasına gizlenmek ise çok daha ayrı.

Google arama motorundan “Ayrı Varlık” aradım. Ve anladım ki, kast edilen bir blog adı. Yazıları inceledim. Ayrı Varlık tanımı siyasi bir tanım olarak karşıma çıktı. Blogun “AYRI VARLIK” adını taşıması, yazarı olan Mihrac Ural’ın kendi hallerini anlatmasıyla uzak yakın bir ilgisi yoktur. Bu adlandırma, ülkede yürüyecek demokrasi mücadelesinin bir unsuru olan ve tarihi belgelerde adı “Ayrı Varlık” olarak geçen bir dava olduğunu gördüm.

Dolaysıyla yazının kendini gizlemek isteyen çabasına rağmen bir şahsi kin yazısı olarak sırıttığını belirteceğim.

İncelemelerimde karşıma Ali İhsan Seğmen’in İbrahim Yalçın adlı biriyle çok yakın ilişki ve ortaklık içinde olduğu açığa çıktı.

Bu kişi kendi el yazısıyla MİT’le bağlantılı çalıştığı, onlardan para alarak kendi Örgütünü ihbar etmeye uğraştığı ve devletin arkasında durarak onu koruyacağını belirtiliyor.

Ali İhsan, bu adama karşı insan olup olmama konusunda tek bir soru sormuyor. Bu da çok ilginç.

Bana göre insan mı? Ayrı Varlık mı? sorusunu sorarken Ali İhsen Seğmen, bu MİT ajanı konusunda ne düşündüğünü tek bir satır da olsa ortaya koyması gerekirdi.

Yapmamış.

Dolaysıyla onu ayıplıyorum. Yazdığı yazılara artık soru işaretiyle yaklaşmam gerektiğini anlıyorum.
AYRI VARLIK blogunda yer alın iki önemli dosya bulunuyor onları okusun ve bu MİT ajanı İBRAHİM YALÇIN ile onun ortağı olan İTİRAFÇI ENGİN ERKİNER hakkında tek bir satırlık cevap yazsın.

 Bu iki kişi kendi el yazılarıyla bakın ne diyorlar:

İtirafçı Engin Erkiner kendini anlatıyor;

Emniyet kuvvetlerine yardım maksadıyla yakalandığım günün akşamı ve onu takip eden günde aşağıda sıralayacağım evleri bulmaları bakımından polise yardım ettim” (Engin Erkiner Polis İfadesi, s:16)

MİT ajanı İbrahim Yalçın ise şunları söylemiş;

Ben ADANA’ya MİT’e döndüğüm de Sarı’yı gördüğümü beni kongreye götürmek için geldiğini. 13 ve 16 Ekim’de ANTAKYA PTT’si önünde saat 14.00de buluşacağımızı bildirdim” (İbrahim Yalçın el yazısı İtirafnamesi s:7) Diyor. Ardından da:

Bir hafta sonraya gün kestik. (28 Ağustos 1986) ben, o günü MİT’e bildirdim. Çok sevindiler, başarılar vs. diyerek 150 bin TL’da paralarını alarak vedalaştık… Örgüt bittiği zaman, benim işim de bitecek. Artık devlet arkamda olacak hiçbir sıkıntım olmayacak. ” (İbrahim Yalçın el yazısı İtirafnamesi s:9-10)

Ali İhsan Seğmen, sana buradan soruyorum, insan olan kim? Ayrı Varlık olan kim? Şimdi söyle…

Ali Parti. İsveç (şimdi tatildeyim ama cevabını bekliyorum)